Skiferie i Passo Tonale, Italien

 


IMG_0246SAM_0037

SAM_0045Vi har netop været på en fantastisk skiferie til en lille skøn bjergby i Italien, Passo Tonale. Det er et forholdsvis ukendt område for turister, så man har det nærmest for sig selv, hvilket giver masser af plads på pisterne og i lifterne. I weekenderne er det velbesøgt af lokale italienere, og vi nyder at være i ferieområder hvor det ikke kun er turister men at man også møder de lokale. Her var de smukkeste bjerge, og masser af sne og sol!

Vi boede på et hyggeligt klassisk familie hotel, med halvpension, dejligt ikke at skulle tænke på mad! Maden var lækker og klassisk italiensk, masser af pasta, men også gode kødretter og grøntsager. Og selvfølgelig skøn rødvin og cappuccino! Om aftenen spillede vi bordtennis på hotellet, det havde vi meget sjov ud af.

IMG_0083 IMG_0067

Vi stod på ski om dagen, og om eftermiddagen  læste og vandrede jeg ture til det smukke kloster på bjerget. Der var ca. en halv times vandretur gennem det sneklædte landskab, klosteret ses på foto herunder.

SAM_0070Jeg fik læst to rigtig gode bøger, “Laksefiskeri i Yemen” en virkelig god roman som har vundet flere litterære priser, og er filmatiseret med Ethan Hawke. Så fik jeg læst samt “Enneagram håndbogen”, et boost til den personlige udvikling” Jeg har længe gerne ville sætte mig ind i Enneagrammet, som jeg har fået varmt anbefalet, et meget spændende værktøj til personlig udvikling. Det var interessant, og jeg kan virkelig anbefale det, selv planlægger jeg at deltage i kurser hos virksomheden “Thinkaboutit” som underviser i det.

Jeg har jo ellers ikke været den helt store ski-entusiast, men havde hørt fra mange at det er noget ganske andet at være sydpå, hvor man kan sidde og nyde solen i pauserne, end nordpå som vi har været et par gange. Og jeg må give dem ret; vi havde masser af sol, og det er bare en helt anden oplevelse, når man efter formiddags ski og frokost på en hyggelig café, kan sidde uden jakke på,  med en vel tillavet italiensk cappuccino, udsigt over bjergene, og bare nyde solen. Herligt!

IMG_0265 IMG_0108IMG_0264

Men selv skiløbet blev jeg faktisk også bidt af, hvilket jeg ville have forsvoret(!) Men det er jo rigtig sjovt at suse ned ad løjperne! Så nu kalder Nicklas mig “Speedy-mom”🙂

IMG_0186IMG_0268

Nicklas nød det også i fulde drag, og susede forbi i højt tempo med jævne mellemrum. Det er ikke sidste gang vi tager på skiferie!     

IMG_0168 SAM_0066

One thought on “Skiferie i Passo Tonale, Italien

  1. Jeg vidste det bare Mette! Hvor lyder det skønt! Nu glæder jeg mig endnu mere til vi selv skal på ski og jeg synes det er noget vildt at vi skal samme sted hen. Haha. Det er spændende at du også har læst om enneagrammet og finder det spændende. Ja du ved jo hvor meget jeg sætter pris på det og hvor meget det har hjulpet mig i min personlige udvikling. Kram til dig søde veninde.

Skriv et svar

