Klampenborg Galopbane

IMG_0085_2

Lørdag var vi på Klampenborg Galopbane med børnene, til “Saturday night Racing”. Jeg har aldrig været til galop før, så var lidt spændt på det, men blev positivt overrasket over hvor hyggeligt og stemningsfuldt det var. Hestene var meget smukke, men opførte sig som tikkende bomber der trippede og dansede nervøst rundt. Ja jeg skulle ikke nyde noget,  men en fryd for øjet er de!

IMG_1876

Det var ganske billigt at komme ind, kun 50kr i entré og børn under 18 gratis! Men man skal ikke tage fejl, man bliver hurtigt revet med af en stemning, jeg havde slet ikke regnet med at skulle spille, men det er nu meget sjovt og kan hurtigt løbe op hvis man ikke passer på!

IMG_1877

IMG_1859

Midt under aftenen kom der lyn og torden og en ordentlig regnskylle. Se himlen bag Bruno og Emma herunder.

IMG_1892

Der var spænding til det sidste når hestene kom i fuld galop, man kan høre hovslagene som torden mod græsset, og kommentatoren bliver ved at nævne den hest man spillede på…

IMG_1869 IMG_1865

Men YES! jeg vandt på et af løbene!!! Med bredt smil gik jeg triumferende op og meddelte pigen i skranken at jeg havde vundet. Hun bad selvfølgelig om min billet…. Som nu var pist væk! Efter det heftige regnskyl var vi søgt i læ under halvtaget ved tribunen. Jeg ledte og ledte i lommer og i min taske og allevegne og spurgte Bruno ti gange om han nu også var HELT sikker på han havde givet mig sedlen. Det var han… jeg kiggede ned mod banen hvor vi havde stået, hvor det hele nu var oversvømmet af kæmpe pytter og pløre… jeg havde jo nok tabt den dernede… surt…suk. Bruno gik derned og inspicerede pytterne -han har altså hjertet på rette sted- og vendte glad tilbage med vindersedlen… nu i 20 stykker!!

IMG_1884

Spændt gik vi op med sedlen, og den flinke pige tastede forskellige mulige versioner af den udviskede kode.. og Bingo!  

Jeg vandt den helt store gevinst på hele 43 kr!! (mod en indsats på 40kr he he…) 

Der var 8 løb denne aften og der var flere steder man kunne købe mad, vi fik en superlækker grill buffet, med alskens lækkerier af kalve og lammestege, kylling, pølser, og forskelige salater. Også dette var rimeligt i prisen, 125 kr pr person. Man kan også medbringe madpakker, der er masser af bænke man kan sidde og spise ved. Og så er der en pølsebod, samt salg af smørrebrød og sandwich.

IMG_1871

Alt i alt en super aften, det skal vi ganske bestemt prøve igen. Du kan læse mere om Klampenborg galopbane her: http://www.galopbane.dk/

Skriv et svar

