For fuld galop

IMG_0945

På en regnvåd efterårsdag var vi endnu engang på ridetur i skovene omkring Hillerød. Vi var dog så heldige at det klarede op, netop som vi skulle afsted. Hvis man er nogenlunde tryg ved heste er den en rigtig dejlig måde at opleve naturen. Da jeg har redet en del år som barn er jeg forholdsvis tryg ved heste, men jeg er jo lidt ude af rutinen, og fik godt nok lidt betænkeligheder, da det gik op for mig at jeg havde fået tildelt en flot stor friser vallak. En rigtig “Zorrohest” som jeg altid har betragtet som en af de smukkeste hesteracer. Men godt nok en stor hest!

IMG_0922

 

Emma og Nicklas fik et par charmerende Islændere. 

IMG_0919

 

 

Det skønne ved en tur på hesteryg gennem skoven er fornemmelsen af at være helt tæt på naturen, duften af skovbunden, de store trækroner over hovedet og den hyggelige lyd af hestenes hovslag. Det er samtidig en skøn måde at lave noget fælles sammen med større børn. 

 

IMG_0946

 

 

IMG_0957 

Og til tider lidt fart og spænding! Vi skulle nemlig også lige have en galop, så efter vi havde redet rundt og lært hestene bedre at kende, satte vi hestene i galop. Jeg red forrest og vi susede afsted gennem skoven. Det var vildt sjovt, indtil min hest pludselig drejede  skarpt 90* til venstre uden varsel, da der kom en tværgående sti. Jeg holdt mig lige akkurat på hesten, og råbte tilbage til ungerne, pas på de drejer! Også børnene klarede den og vi måtte lige holde en kort samling. Da vi kom hjem viste det sig selvfølgelig at hestene kendte den korteste vej hjem til stalden, så den tog de da bare! Men vi havde alligevel en fin tur på hesteryg i skoven.

IMG_0930

Tak for en fin tur smukke.

Du kan se mere og leje heste hos Lis i Hillerød her http://www.lisbondeshesteudlejning.dk/

 

Skriv et svar

